Sunday 8 April 2012

Keep Calm and Carry On ♥

Assalamu'alaikum wbt... Hi.. :)

Ada kawan post 'conversation' ni kat Fb so I think it's worth sharing with you guys here :)

1. "Bajet ah kau ni post Islamik2".
Jawab- "Memang, memang aku
bajet nak masuk syurga. Kau bajet
nak masuk belah mana?"

2. "Takyahlah nak tunjuk bagus,
menyampah aku!".
Jawab,- "Aku tengah cuba nak
baguskan diri sendiri sebab skrg
aku rasa aku macam sampah
depan Tuhan."

3. "Berdakwah konon."
Jawab,- "Bukan konon, memang
aku tengah dakwah diri aku
sendiri."

4. "Bukannya best pun status tu.
Poyo ah!"
Jawab, -"Memang tak best sebab
aku bukannya nak jual buku. Aku
update status jak pun. Biar poyo
skrg, jgn poyo depan Tuhan di
akhirat depan."

5. "Aku block je la kau ni."
Jawab,- "Alhamdulillah, jika itu yg
terbaik utk iman kau."



وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ

Dan bersabarlah (wahai Muhammad terhadap perbuatan dan telatah golongan yang ingkar itu); dan tiadalah berhasil kesabaranmu melainkan dengan (memohon pertolongan) Allah; dan janganlah engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, dan janganlah engkau bersempit dada disebabkan tipu daya yang mereka lakukan. [An-Nahl: 127]


-Allah didn't promise that the way would be easy but He did promise that He would be with us in every single step of our lives as long as we want Him to-

والله أعلمُ بالـصـواب

No comments:

Post a Comment